stoort een lindeboom waar pas een haag onder geplant is?

het is een beukenhaag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Storen? Op de radio? Nee hoor.

Antwoorden (1)

Onder een Lindeboom is de grond vaak extreem droog, door een zeer uitgebreid wortelgestel en een grote vraag naar vocht door de boom zelf.
Een beuk heeft juist vochtige grond nodig, die ook zuur moet zijn en het liefst zandgrond.
Schaduw is voor de beukenhaag geen probleem, maar wel de droge grond.
Het is dus een slechte combinatie voor de beukenhaag.
Een en ander is wel afhankelijk van de grondsoort, de grondwaterstand en de groote van de Lindeboom.
Zo kan het in een veengebied met een hoge waterstand het toch wel best goed gaan.